Z wizytą w Krakowie

Ostatnia klasowa wycieczka w tym roku odbyła się 13.06.2016r. do Krakowa. Udaliśmy się tam przede wszystkim na warsztaty do Manufaktury czekolady przy rynku krakowskim oraz do zoo. Od początku wycieczki mieliśmy wielkie szczęście.  Pogoda była wymarzona, droga do Krakowa spokojna i wszyscy byliśmy w super nastroju. Zaraz po przyjeździe zwiedziliśmy Kościół Mariacki, obejrzeliśmy pomnik Mickiewicza i zakupiliśmy liczne pamiątki w Sukiennicach.

Śniadanie zjedliśmy na tarasie widokowym restauracji przy Muzeum Narodowym, skąd mieliśmy piękny widok na płytę rynku z Kościołem Mariackim w tle. Widok zapierał dech w piersiach. Ważnym dla nas momentem było wysłuchanie hejnału mariackiego, który rozległ się punktualnie o godz. 12.00 ze słynnej wieży. Potem na warsztatach czekolady poznaliśmy rodzaje czekolad, ich właściwości i mogliśmy skosztować jej różnych smaków. Z tych pysznych słodkości mogliśmy wykonać i skomponować własną „ czekoladową bombę” z kokosem i posypkami w różnych kolorach. Na zakończenie otrzymaliśmy certyfikaty Mistrza czekolady i swój własnoręczny wyrób czekoladowy na drogę. Następnie wyruszyliśmy do zoo. Był to najbardziej oczekiwany przez nas punkt wycieczki. Ilość znajdujących się w zoo zwierząt i ich gatunków była olbrzymia. Zachwycaliśmy się nimi przy każdym stanowisku i boksie. Pilnie odczytywaliśmy tabliczki informacyjne z nazwami zwierząt, często łamiąc sobie język przy ich prawidłowej wymowie. Serca nasze skradły żyrafy, małpy i przesympatyczne pingwiny. Na koniec zjedliśmy małe co nieco  i ruszyliśmy w drogę powrotną do Straszęcina.

To była superowa wycieczka, najlepsza i najdłuższa – mówiły dzieci.