Trzy dni w stolicy Polski!

Nareszcie. Nadszedł czas wycieczki do Warszawy. Szykowaliśmy się do niej od początku roku szkolnego. I wreszcie się udało. W dniach 13, 14 i 15 czerwca zwiedzaliśmy polską stolicę. Razem z nami pojechała klasa 8b oraz klasy 7a i 7b. Już o 4 rano byliśmy w autokarze. O 10.00 powitała nas Kolumna Zygmunta na Placu Zamkowym. I zaczęła się nasza przygoda z Warszawą. Przez dwa dni zwiedzaliśmy Warszawę z przewodnikiem, który bardzo ciekawie opowiadał historię miasta i jego zabytków. Zwiedziliśmy Starówkę, Muzeum Powstania Warszawskiego. Zrobiliśmy sobie zdjęcie z Warszawską Syrenką.
Drugi dzień był szczególnie intensywny. Najpierw ciąg dalszy zwiedzania. Rozpoczęliśmy od Cmentarza na Powązkach, który bardzo nas urzekł.

Nasza droga rozpoczęła się od Cmentarza Wojskowego, gdzie spoczywają powstańcy listopadowi i styczniowi. Pochyliliśmy się nad mogiłą dowódcy  AK Tadeusza Komorowskiego. Zobaczyliśmy groby bohaterów Polski Podziemnej i Powstania Warszawskiego, w tym bohaterów książki „Kamienie na Szaniec”. Odwiedziliśmy również tzw. Kwaterę Pamięci Ofiar Katastrofy Smoleńskiej – tych, którzy zginęli w katastrofie prezydenckiego samolotu 10.04.2010r. Na cmentarzu powązkowskim pochowano również sławy polskiej kultury i sportu. Pobyt na Cmentarzu na Powązkach była dla nas niezapomnianą podróżą, pełną wzruszeń, dzięki której przenieśliśmy się w świat wielkich ludzi. Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w sejmie i senacie, gdzie chociaż przez chwile mogliśmy poczuć siłę polskiego parlamentu. Nasza wizyta rozpoczęła się od kontroli i uzyskaniu przepustek do budynku Sejmu i Senatu RP. Wraz z przewodniczką zwiedziliśmy salę posiedzeń oraz hall, gdzie posłowie udzielają wywiadów. Obejrzeliśmy tablice upamiętniające posłów II Rzeczypospolitej, którzy zginęli w czasie II wojny światowej oraz tablicę upamiętniającą parlamentarzystów, którzy zginęli w katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem.
Trzeci i zarazem ostatni dzień wycieczki to pobyt w Centrum Nauki Kopernik, gdzie mogliśmy zapoznać się z doświadczeniami z fizyki, chemii, biologii i innych dziedzin nauki. Ostatnim punktem programu było zwiedzanie Stadionu Narodowego, który wywarł na nas ogromne wrażenie. Przez chwilę poczuliśmy się jak nasi piłkarze ;)
Wycieczka do stolicy Polski była dla nas niesamowitym przeżyciem. Będziemy ją zawsze mile wspominać. Dziękujemy wszystkim za wspólne chwile w tym ostatnim miesiącu naszego pobytu w szkole.