Dzień Dziecka

1 czerwca był dla nas dniem pełnym atrakcji. Rozpoczął się od wyjazdu do Dębicy autobusem Miejskiej Komunikacji Samochodowej razem z klasą II B. Przejażdżka trwała kilka minut, jednak przysporzyła wiele wrażeń. Najpierw oczekiwanie na przystanku, potem kasowanie biletów, które wymagało sprawnych palców i sama podróż, podczas której przydała się zwinność i koordynacja ruchów. Po dotarciu do miasta, spacerkiem udaliśmy się na plac zabaw do Parku Jordana. Wszystkim pobyt w ogródku jordanowskim przypadł do gustu.

Bawiliśmy się na huśtawkach i w chowanego, skorzystaliśmy z siłowni pod chmurką i zjazdów na linie. Mieliśmy też czas na zjedzenie drugiego śniadania. Następnie udaliśmy się pod Dworzec PKP na długo oczekiwane lody, które zjedliśmy ze smakiem. Tuż po nich czekał na nas pan Andrzej Gołębiewski – Komendant Posterunku Straży Ochrony Kolei w Dębicy, który zapoznał nas z historią dworca, jego nową infrastrukturą i zasadami zachowania pasażerów na Dworcu PKP. Główna atrakcją była dla nas możliwość wejścia do samochodu Straży Kolei i przymierzenie kamizelek ochronnych oraz kasków. Potem pan Komendant zaprowadził nas do pociągu, pokazując sposoby bezpiecznego poruszania się po peronie i ruszyliśmy pociągiem w drogę powrotną do Grabin, a dalej pieszo do szkoły w Straszęcinie. Wyjątkowo w tym dniu sprzyjała nam pogoda, a wspólna wycieczka minęła w przyjemnej atmosferze.