Wycieczka do Sandomierza i Baranowa

Dnia 14 czerwca 2017 r. o godz. 7.00 wyjechaliśmy na wycieczkę do Sandomierza i Baranowa Sandomierskiego. Na rynku w Sandomierzu przywitała nas pani przewodnik. Opowiedziała pokrótce o historii Sandomierza.  Pierwszą atrakcją był rejs po Wiśle. Płynęliśmy około 30 minut. Byliśmy zachwyceni pięknymi widokami. Mogliśmy podziwiać miasto z innej strony. Po podróży statkiem poszliśmy do zbrojowni, gdzie dziewczynki i chłopcy mogli przebrać się w repliki zbroi rycerskich.

W Sandomierzu warto było również przejść Podziemną Trasą Turystyczną o długości 470 m, która jest bardzo zróżnicowana pod względem głębokości dochodzącej do 12 m poniżej poziomu rynku. Sandomierskie lochy owiane są wieloma legendami, które przekazała nam przewodniczka podczas zwiedzania. Kolejnym zabytkiem była Bazylika katedralna Narodzenia Najświętszej Maryi Panny. Pierwszym kustoszem tej bazyliki był Czesław Odrowąż. Ściany naw bocznych obudowane są boazerią z obrazami. Po obiedzie wyjechaliśmy do Baranowa Sandomierskiego. Tam zwiedziliśmy zamek, po którym oprowadził nas pan przewodnik i opowiedział jego historię oraz legendy związane z niektórymi cennymi eksponatami. Ze względu na podobieństwa do zamku na Wawelu nazwano go  Małym Wawelem. Była to siedziba rodu Leszczyńskich. Na zakończenie mieliśmy lekcję odpowiedniego zachowania się przy stole. Dowiedzieliśmy się także jak powinno się rozkładać talerze i sztućce oraz serwetki. Po lekcji dobrych manier mogliśmy pobiegać w labiryncie wokół zamku. Droga powrotna przebiegła bez żadnych zakłóceń. Do szkoły dotarliśmy około godziny 18. Sandomierz i Baranów to piękne miasta z tradycjami i wieloma zabytkami. Nasza wycieczka była dla wszystkich okazją nie tylko do dobrej zabawy, ale również  wspaniałą lekcją historii.