Wycieczka do Sanoka

Po raz ostatni w tym roku 14 czerwca bardzo wcześnie rano pojechaliśmy na wycieczkę z klasą I i II B. Długą podróż wynagrodził mile spędzony czas w Parku Etnograficznym w Sanoku, który należy do najpiękniejszych muzeów na wolnym powietrzu w Europie i jest największym tego typu w Polsce. Dzięki pani przewodnik dowiedzieliśmy się, że w skansenie prezentowana jest kultura polsko - ukraińskiego pogranicza ze wschodniej części polskich Karpat i Podkarpacia. Na ogromnym terenie skansenu o obszarze 38 ha zgromadzono ponad 100 obiektów budownictwa drewnianego z okresu od XVII do XX wieku.

Obok budynków mieszkalnych, mieszkalno - gospodarczych i gospodarczych, zwiedziliśmy w Parku obiekty sakralne – piękną cerkiew łemkowską z początku XIX w., budynki użyteczności publicznej, której przykładem była wiejska szkoła, remiza strażacka, apteka i poczta oraz obiekty przemysłowe. W świątyni i w budynkach mieszkalnych oraz gospodarczych, oglądaliśmy w pełni urządzone pomieszczenia i udostępnione do zwiedzania wnętrza. Duże wrażenie zrobił na nas widok dawnego rynku z piękną drewnianą studnią na środku, przy której wykonaliśmy klasowe zdjęcie. Po ponad godzinnym zwiedzaniu rozległego obszaru Parku, zakupiliśmy ciekawe pamiątki i zjedliśmy drugie śniadanie. Następnie udaliśmy się do renesansowego Zamku Królewskiego w Sanoku, w którym zwiedziliśmy wystawę Sztuki Cerkiewnej z XI-XX w., oraz obejrzeliśmy największy zbiór dzieł Zdzisława Beksińskiego w Polsce. Po małym posiłku w McDonald’s, ruszyliśmy do Rzeszowa na długo wyczekiwaną wizytę do FlyParku. Po zapoznaniu się z regulaminem przebywania w parku trampolin i rozgrzewce z trenerem, mogliśmy wypróbować naszych sił w basenie z gąbkami, na ściance wspinaczkowej, w strefie do grania w zbijaka. Wykonywaliśmy skoki akrobatyczne i zwis na linie nad fly bag’iem. Podczas dobrej zabawy cały czas jednak pamiętaliśmy o zasadach bezpieczeństwa, które w takim miejscu są priorytetem. Na koniec z wesołymi minami zapozowaliśmy na pamiątkowej ściance. Po tym niezwykłym i długim dniu pełnym wrażeń, nadszedł czas na powrót do domu. Dziękujemy rodzicom za opiekę podczas wycieczki.