Na lotnisku Jasionka

Wczesnym rankiem 13 kwietnia wyruszyliśmy razem z klasą I B na wycieczkę do Rzeszowa. Ten dzień był dla wszystkich pełen pozytywnych wrażeń. Wszyscy zadzieraliśmy głowy wysoko do góry z kilku powodów. Po pierwsze zwiedzaliśmy lotnisko „Jasionka” i oglądaliśmy z tarasu widokowego odloty i przyloty samolotów patrząc za nimi wysoko w niebo. Po drugie obserwowaliśmy z kaplicy Św. Jana Pawła II znajdującej się na lotnisku wysoką wieżę kontrolną i stację meteorologiczną, które odgrywają ogromnie ważną rolę dla popranego funkcjonowania całego terenu lotniska.

Po trzecie odważnie przeszliśmy przez prawdziwą kontrolę bezpieczeństwa, aby zobaczyć straż pożarną, która czuwa nad bezpieczeństwem samolotów i pasażerów. Po czwarte staliśmy przy największych samochodach bojowych straży i z wielkim zainteresowaniem zaglądaliśmy do schowków z wyposażeniem tych pojazdów. Po piąte chłopcy uważnie przyglądali się potężnym automatycznym działkom na wodę umieszczonym na samym szczycie kabiny aut i zadawali dużo mądrych pytań.  Następnie pojechaliśmy do teatru „Maska” w Rzeszowie. Aktorzy teatru przygotowali dla nas spektakl pt.: „Najmniejszy samolot na świecie”, którego głównym bohaterem był malutki samolot. Obejrzeliśmy pięknie opowiedzianą historię wyśmiewanego i niepotrzebnego nikomu samolotu, który pewnego dnia jest wystawiony na próbę i pomaga ogromnemu psu. Przekonaliśmy się, że „mały” to nie znaczy gorszy. Po spektaklu zwiedziliśmy muzeum teatru i poznaliśmy rodzaje lalek teatralnych, które występowały w przedstawieniach. Pomimo, że to była nasza druga wizyta w teatrze w tym roku szkolnym, bardzo nam się podobało. Mogliśmy zgłębić swoją wiedzę i zobaczyć z bliska ciekawe rekwizyty i lalki.

To była odlotowa wycieczka!!!!