Wycieczka do Wrocławia

Długo oczekiwana przez nas wycieczka rozpoczęła się 23 maja o godz. 5 rano pogodą szarą i deszczową. Wrocław jednak powitał nas  pogodą piękną  jakby wiedział, że dużo tutaj chcemy  zobaczyć i deszcz nam nie jest potrzebny. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Kolejkowa czyli największej w Polsce makiety kolejowej z jeżdżącymi miniaturowymi pociągami i samochodami umieszczone w autentycznym krajobrazie Dolnego Śląska. Bawiliśmy się świetnie podziwiając makiety i słuchając przewodnika ,który w ciekawy sposób opowiadał  nam o Wrocławiu.

Po wyjściu z Kolejkowa udaliśmy się spacerem na Ostrów Tumski gdzie mogliśmy zobaczyć most obwieszony, tysiącami  kłódek  przez zakochanych ,oraz piękną katedrę św. Jana Chrzciciela. Następnie  podzielono nas na grupy , jedna poszła zwiedzać Panoramę Racławicką czyli obraz stworzony prze malarzy pod kierunkiem Jana Styki i Wojciecha Kossaka, przedstawiający bitwę pod Racławicami. Przed płótnem  leżą przedmioty idealnie dopasowane do obrazu, co stwarza wrażenie uczestnictwa w tej bitwie. Druga grupa spacerowała po pięknym wrocławskim rynku. Następnie zjedliśmy obiadokolacje i udaliśmy się do Hydropolis czyli centrum nauki i wiedy o wodzie. Końcem pierwszego dnia naszej wycieczki był pokaz fontanny multimedialnej na Hali Stulecia i jazda tramwajem, co dla niektórych byłą prawdziwą atrakcją. Nocleg w Hostelu Corner  przebiegł spokojnie , chociaż niektóry mieli problem z zaśnięciem. Drugi dzień po śniadaniu to zwiedzanie Afrykarium we wrocławskim Zoo . Tam spędziliśmy parę godzin obserwując życie zwierząt. Po wyjściu z ZOO zjedliśmy obiad , jedna z grup  oglądnęła jeszcze Panoramę Racławicką , po czym wyruszyliśmy szczęśliwie w drogę powrotną. To była bardzo udana wycieczka ,pełna atrakcji , pozwalająca nam poznać piękne miasto jakim jest Wrocław.