W stolicy

Dnia 31.05.2019r.w ramach projektu „Mały świat dużego pieniądza” prowadzonego przez fundacje „Śnieżka” w Dębicy,  byliśmy na wycieczce w Warszawie. W dzień wyjazdu spotkaliśmy się o 6:00 rano przed szkołą. Bardzo cieszyliśmy się z tego wyjazdu, bo dla większości z nas to była pierwsza  wizyta w stolicy. Po długiej podróży,  dotarliśmy do Warszawy, minęliśmy Pałac Kultury ,zatrzymaliśmy się  przy NBP aby zwiedzić Muzeum Pieniądza.

By wejść na teren muzeum, musieliśmy przejść przez bramki, a nasze plecaki zostały prześwietlone. Najpierw obejrzeliśmy  salę, w  której były stare książeczki oszczędnościowe i skarbonki, poznaliśmy historie środków płatniczych w Europie. Pan przewodnik  zaprowadził nas do sali, gdzie znajdowała się kopia drzwi pancernych i zobaczyliśmy, jak one działają. W kolejnej sprawdziliśmy jak rozpoznać, czy banknot jest prawdziwy, czy fałszywy, później obejrzeliśmy pieniądze innych państw i sztabę złota wartą 2 miliony złotych. Następnie odwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik, gdzie w Planetarium obejrzeliśmy niezwykły  film  w 3D o wszechświecie.  Potem poszliśmy na krótki spacer nad Wisłę. Widzieliśmy nasz piękny Stadion Narodowy. Zatrzymaliśmy się przy pomniku Syrenki.  Byliśmy również  na Krakowskim Przedmieściu, na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy,Zamek Królewski, poszliśmy również na Plac Piłsudskiego, by tam zobaczyć   Grób Nieznanego Żołnierza. Uważam, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mam nadzieję, iż ponownie odwiedzimy naszą stolice.