Wycieczka do Sandomierza

8 września wyjechaliśmy do Sandomierza. Wycieczkę rozpoczęliśmy od pokonania schodów, które prowadziły do sandomierskiego Rynku. Tutaj przy Domu Jana  Długosza spotkaliśmy się z panią przewodnik, która opowiadała nam o tysiącletniej historii Sandomierza. Z Wieży Opatowskiej podziwialiśmy widok miasta i jego okolic. Później wędrowaliśmy Podziemną Trasą Turystyczną słuchając Legendy o Halinie Krępiance i Tatarach. W Zbrojowni Rycerskiej Chorągwi Rycerstwa Ziemi Sandomierskiej przenieśliśmy się w dawne czasy. Chłopcy mogli przymierzyć zbroje, a dziewczynki poczuć się jak średniowieczne księżniczki. Dalej przeszliśmy przez Ucho Igielne i obok Zamku Królewskiego wyruszyliśmy w stronę Wisły. Tutaj czekał statek, którym wypłynęliśmy w rejs. Z pokładu podziwialiśmy piękny Sandomierz położony na nadwiślańskiej skarpie.  Wróciliśmy do Rynku i w restauracji Pod Ciżemką z apetytem zjedliśmy obiad. Później był czas na kupno pamiątek, upominków i odpoczynek. Pełni wrażeń wróciliśmy do Straszęcina.