Wycieczka do Krakowa

15 czerwca  dla uczniów klas drugich odbyła się wycieczka do Krakowa. Wizytę w mieście Kraka rozpoczęliśmy nad Wisłą u stóp Wawelu. Przy Smoku spotkaliśmy się z p. Przewodnik,  która  poprowadziła nas Drogą Królewską Krakowa. Dzieci z zainteresowaniem słuchały opowieści i legend dotyczących zwiedzanych miejsc. Najpierw odwiedziliśmy Katedrę na Wawelu i wspięliśmy się  stromymi schodami do Dzwonu Zygmunt.  Później przeszliśmy na Rynek, gdzie z wielkim skupieniem czekaliśmy na wysłuchanie  hejnału z wieży Kościoła Mariackiego.  Spotkanie z p. Przewodnik zakończyliśmy przy Barbakanie. Później był czas na  zakup pamiątek i  zdjęcia na krakowskim Rynku. Po smacznym obiedzie  przeszliśmy do Centrum nauki i zmysłów Womai. Tutaj mogliśmy zobaczyć ciekawą wystawę pt. „W stronę światła”,  pokazującą  piękno  świata zmysłów. Następne atrakcje czekały na dzieci w Ogrodzie Doświadczeń im S. Lema. Były to urządzenia demonstrujące zjawiska fizyki, ekspozycja sensoryczna, zielony labirynt.  Tutaj odbyły się też warsztaty pt. „Dziecinnie proste eksperymenty” i pokaz filmu 3d pt. „Na skrzydłach marzeń”. Był też czas odpoczynek,  na zabawy i aktywność ruchową w piaskownicy,  na torze saneczkowym  i zjeżdżalniach.  Późnym wieczorem, zmęczeni, ale pełni wrażeń i nowych doświadczeń zakończyliśmy wycieczkę.